USA en Canada 2012

19/6 Tofino, een avontuur op zee

Om 8 uur stonden we klaar bij Jamie's Whale Wharf, waar we onze tour hadden geboekt. Na het invullen van de gebruikelijke formulieren en het aantrekken van een pak (daarmee blijf je warm en blijf je drijven), regenjas en handschoenen vertrokken we naar de Zodiacboot. Dit is een rubberboot van zo'n 11 meter en er kunnen 12 personen op. Bij het wegvaren zag de gids vlak bij de boot een bald eagle zitten. Wauw, zo dichtbij!! Fantastisch.

Na door wat rustiger water te hebben gevaren gingen we de zee op en al snel begon ik het minder leuk te vinden (de golven waren voor mij gevoel best hoog en het bootje klein....). We zagen een zee-otter lekker dobberen (dit keer dus niet achter tralies maar gewoon lekker in het wild) en een stuk verderop op een rots flink wat zeeleeuwen. Maar we kwamen natuurlijk voor de walvissen. Op het moment dat we bij de plek van de walvissen aankwamen begon bij mij de zeeziekte echt toe te slaan (terwijl ik van tevoren een primatourpilletje had genomen) en kon ik over de zijkant van de boot gaan hangen. Even later gebeurde bij Hans precies hetzelfde. Ondertussen hoorden we de andere passagiers oh en ah roepen over de mooie walvisstaart die ze zagen en het spuiten van water door de walvis. Naast het proberen je zo lekker mogelijk te voelen op de boot (wat voor ons betekende zo dicht mogelijk bij de rand hangen) heb ik ook een paar staarten gezien, maar het ging zo snel dat we er geen foto's van hebben. Hans heeft alleen een rug van een walvis gezien. De terugtocht ging gelukkig vrij snel en over rustig water langs de kust, wat waren we blij dat we na bijna 3 uur weer vaste grond onder onze voeten hadden!

Voor morgen hebben we bij dezelfde firma ook een boottochtje voor bearwatching geboekt. Dat schijnt vooral over de rivier te gaan dus dat laten we door gaan. Maar voor donderdag hebben we in Victoria ook een boottocht op zee geboekt om Orka's te kunnen zien. We hebben dat tochtje maar afgezegd, we moeten er even niet aan denken.

Na begin van de vanmiddag eerst bijgekomen te zijn op de hotelkamer en wat te hebben geslapen, zijn we vanmiddag nog naar het Pacifim Rim Park geweest dat hier om de hoek ligt. Daar hebben we een stuk gelopen door een stuk regenwoud. Dicht op elkaar staande bomen en een vochtige lucht, waardoor er veel varens en mossen groeien. Dat is weer eens wat anders dan het Amsterdamse Bos.

Temperatuur vandaag zo'n 16 graden met een zonnetje, lekker dus.

Onze route van vandaag, incl het boottochtje, kun je zien op http://www.a-trip.com/tracks/view/106818

Liny en oom Ko

Eindelijk bij. Als je pas later gaat kijken naar jullie prachtige foto's en mooie verhalen, dan ben je meteen een flink stuk achter.
Het is echter zeer de moeite waard. Zelfs LIny ziet Amerika nu zitten. Dus toch maar eens met de bank gaan praten. Samen hebben we immers zat.
Heel fijn dat we mee mochten lezen. Nog een goede reis verder en wij kijken nu uit naar de volgende foto's, video's en verhalen.

Simone

Wat ontzettend jammer dat jullie zo beroerd waren op dat bootje!!! Heel begrijpelijk dat jullie het andere tochtje hebben afgezegd. Je zo beroerd voelen is niks.