USA en Canada 2012

21/6 Victoria - Seattle

Vandaag is vooral een dag van wachten. We gaan vanmiddag om 15 uur met de veerboot naar Port Angeles in Amerika, maar moeten er vanwege de douane al om half 2 zijn. De ochtend vermaken we ons in het centrum van Victoria, we lopen een stukje langs de haven en bekijken de winkeltjes. Rond een uur of 13 zijn we bij de veerboot, daar kan je helaas niet veel anders doen dan in je auto blijven zitten, dus we pakken er maar een boek bij. Rond half 2 komen de douaniers langs bij alle auto's voor de paspoorten en ze vragen uiteraard weer wat je gaat doen en wat je bij he hebt. Daarna moeten we nog langs bij een kantoortje waar de paspoorten gescand worden.

Het inladen van de veerboot gaat dit keer erg langzaam, mede vanwege 2 lange vrachtwagens. Met een kwartiertje vertraging varen we toch de haven uit en komen tegen 5 uur aan . Bij het van de boot afrijden, moeten we opnieuw langs een douanier die voor de vorm de achterklep nog opendoet, maar dan kunnen we eindelijk verder.

We willen voordat we naar het hotel rijden, nog door het Olympic National Park rijden. Omdat het al vrij laat is, beperken we ons tot de Hurrican Ridge Drive. Een mooie scenic berg weg van ongeveer 25 km. Boven heb je mooi uitzicht over besneeuwde bergtoppen. Boven zien we ook nog een stel herten, Dat zal waarschijnlijk wel het laatste wildlife zijn wat we hier zijn.

Tijd om naar Seattle te rijden, een rit die ook nog zo'n 2 uur duurt volgens de navigatie. Onderweg komen we nog een verrassing tegen, want we moeten opnieuw een stukje met een veerboot. We hebben mazzel, als we aankomen rijden, zijn ze net bezig met inladen en kunnen we dus zo de boot oprijden. Dit tochtje duurt ongeveer een kwartiertje, dus dat valt mee.

Uiteindelijk zijn we tegen half 10 bij het Outbackrestaurant in Seattle (want we wilden nog 1x bij ons favoriete steakhouse gaan eten). Na heerlijk gegeten te hebben, snel naar het hotel, dat nog een paar minuten rijden is.

Teriwijl ik dit schrijf is het al ochtend en we hebben net met veel gepruts de douchekraan opengekregen, de douchekop spuit werkelijk alle kanten op, het water komt zelfs uit de aansluiting uit de muur. De hele badkamer is dus lekker nat nu. Ook de wasbak en kraan zien er hier wat gammel uit. Het is gelukkig maar voor 1 nachtje, maar wel ons laatste nachtje .... We vliegen vandaag om 18 uur richting Amsterdam.

Vandaag gereden:220 km

De route van vandaag kun je volgen op

Maureen

Dank voor de mooie blogfoto's en verhalen, wat een werk tijdens de vakantie ;-) en nu alweer bijna naar huis.... safe travels!