USA en Canada 2012

18/6 Vancouver - Tofino

We gaan vandaag naar Vancouver Island. We hebben de veerboot van 8.30 uur gereserveerd. De overtocht duurt ongeveer anderhalf uur en met een zonnetje en de jas aan is het prima te doen aan dek. We varen van Vancouver naar Nanaimo.

We komen aan aan de oostkant van het eiland en slapen aan de westkust in Tofino. We volgen de Pacific Rim Highway om van oost naar west te komen. Langs deze weg ligt een aantal proviciale parken. We stoppen bij Little Qualicum Falls Park (met uiteraard weer een waterval) en ook bij Macmillan Park. In dit park heb je oa Cathedral Cove. Dit bos ziet er uit als een jungle. Hoge dikke bomen en aan alle takken hangt mos. Wat een prachtig gezicht. We lezen dat een aantal bomen 800 jaar oud is. De meeste bomen zijn zo'n 300 jaar oud, weer opgegroeid na een bosbrand.

Onderweg zien we ook nog een zwarte beer. Berenstand van vandaag is: 1

We komen eind van de middag aan in Tofino. Een heel klein kustplaatsje dat vooral bestaat uit hotels, een paar restaurants, surfwinkels en bureautjes waar je een walvistochtje (whale watching) kan boeken. We slapen in een studio, met keukentje en een fantastisch uitzicht op zee. Als je niet zou weten dat het 13 graden is buiten, lijkt het wel een tropisch eiland (maar dan zonder de palmbomen).

Morgenochtend hebben we een whale watching tour geboekt. We zijn benieuwd wat we zullen zien!

Aantal gereden km: 229

Onze route van vandaag kun je zien op http://www.a-trip.com/tracks/view/106819

bigfootjos

Hee luitjes,

Mooie verhalen lees bijna dagelijks even jullie verslag.
Prachtige omgeving en jyullie worden al goede berejagers. (laat buks maar achterwege). Jammer dat de temperatuur wat aan lage kant is of valt dat mee.

Nog veel plezier onderweg en ga zo door met verslagen maken.
Moi moar weer.