USA en Canada 2012

6/6 Jackson - West Yellowstone, een beestenboel

We kunnen weer verder op reis. Vanochtend is de band gerepareerd en de olie is ververst. Terwijl Hans in de garage aan het wachten was op de auto, heb ik in ‘The Bootbarn' mooie westernlaarzen gekocht. Al met al konden we rond een uur of 12 eindelijk vertrekken naar Grand Teton National Park. We wisten van vorig jaar nog een weg, waar vaak elanden worden gezien. We hadden geluk, we hebben 3 elanden gezien. Weliswaar wat verstopt achter de bosjes, maar met de camera kon je ze redelijk goed zien.

Al je onderweg mensen langs de kant ziet staan met camera's in hun hand, dan kan je maar beter stoppen, want dan is er vast wild te zien. Nu waren wij de eersten die stopten en al gauw stonden er 4 auto's langs de kant. Grappig hoe dat werkt.

Een stukje verderop kwamen we nog een kleine kudde bizons tegen die voor ons op de weg liepen. Ze hadden niet echt haast om van de weg af te gaan, maar toen we met de auto langzaam dichterbij kwamen, gingen ze toch maar het gras in. De bizons lijken heel rustig, maar er staan overal waarschuwingsborden en we kregen bij de ingang een pamflet dat je ze vooral niet te dicht moet benaderen.

Aan diezelfde weg, The Mormon Row, staat ook een hele oude schuur. Deze schuur schijnt de meest gefotografeerde schuur van Amerika te zijn, omdat de ligging erg mooi is. Op de achtergrond zie je namelijk de hoge bergen van het Tetongebergte. Op het grasveld van de schuur zaten allemaal prairiedogs, heel schattig.

We hadden nog meer geluk vandaag want we hebben ook nog een beer gezien, die ongeveer 100 meter verderop zat. Ook hier was er een flinke opstopping onstaan en allemaal auto's aan de kant. De beer zat in een grasveld, maar liep al vrij snel weg, eerst maakte hij nog een schijnbeweging naar een paar herten (Elk) die daar ook stonden, maar vervolgde toen zijn weg de berg op.

Het filmpje van de beer kan je zien via deze link: http://youtu.be/wk0bkDdxnHo

Eind van de middag kwamen we aan in Yellowstone NP (Grand Teton en Yellostone gaan praktisch in elkaar over). Er lag nog sneeuw op de hellingen van het park! We waren net te laat om de grote geiser The Old Faithfull te zien werken. Deze geiser ontspringt ongeveer iedere anderhalf uur. We zijn daar een stuk gaan lopen om andere bronnen en geisers te bekijken. We waren mooi op tijd terug voor het ontspringen van de geiser, hij komt behoorlijk hoog. De zon stond ook op de geiser, waardoor er een regenboog ontstond, heel mooi om te zien.

Morgen zijn we ook de hele dag in Yellowstone en gaan we nog meer bronnen en geisers bekijken..

De temperatuur vandaag was koud, het is niet boven de 10 graden uitgekomen, maar de zon scheen gelukkig wel.

Aantal gereden km: 230

Simone

Dit klinkt als een geweldige dag zeg! Super! Wat leuk al dat wild dat jullie gezien hebben. En het filmpje van de beer is ook leuk.