USA en Canada 2012

17/6 Whistler - Vancouver

Als we vroeg wegrijden uit Whistler regent het, gelukkig duurt dit maar een uurtje. We rijden de sea to sky highway richting Vancouver.

De eerste stop is in het dorpje Brackendale dat bekend staat om de vele eagles in de winter. In deze periode zijn ze allemaal naar de kust getrokken, dus vandaag is er geen eagle te bekennen.

We rijden verder, door Squamish gebied. Het Squamish volk bestaat uit afstammelingen van de aboriginals die in vroeger tijden over de bevroren Beringstraat uit Azie naar Amerika zijn overgestoken. Alle wegaanduidingen staan hier ook vertaald in Squamish. (terwijl op alle andere plekken waar we rijden, overal Engels en Frans te lezen is). In dit gebied zijn ook de Shannonfalls,. Een mooie waterval die van vrij hoog naar beneden stort.Hans ziet onderweg 1 zwarte beer, de teller blijft vandaag op 1 staan.

Al snel komen we aan in West Vancouver, We stoppen even in het Amblesidepark en hebben vandaar een mooi uitzicht op de stad en The Lion Gate Bridge.We zoeken onze weg door het drukke verkeer (kunnen we vast weer even wennen voor thuis) en gaan naar het Observation Deck in het Harbor Centre. Deze uitkijktoren gaat niet zo hoog als de Stratosfere Tower in Las Vegas, maar je hebt wel een mooi uitzicht over de stad.

We sluiten de middag af met een bezoek aan Stanley Park, waar we naar het Vancouver Aquarium gaan. Dit is een kleinschalig soort Dolfinarium. Vooral de zee-otter was erg leuk!

Temperatuur vandaag in de ochtend 13 graden en in Vancouver rond de 18 graden.

Aantal gereden km: 160

Onze route van vandaag kun je zien op http://www.a-trip.com/tracks/view/106820

JM "PS" Rovers

Nog Whistler water gedronken? Verkocht ik ooit in mijn zaak.