USA en Canada 2012

16/6 Kamloops - Whistler

16/6 Kamloops - Whistler

Na vanochtend ontbeten te hebben bij Denny's en een bezoekje aan Starbucks gaan we vandaag rond 11 uur op pad. Ondanks de voorspellingen is het gelukkig droog. De weg naar Whistler is in eerste instantie vrij saai met allemaal heuvelachtig droog grasland en hier en daar een huis.

We komen langs Cache Creek en het Marble Canyon Park. We zoeken even naar de ingang van het park, maar het blijkt dat de weg waar we op rijden en de 3 meren die langs de weg liggen het park zijn. We kunnen dus na een foto van het meer weer snel verder.

We lunchen in het dorp Lillooet dat in een indianenreservaat ligt. Na Lillooet begint de weg echt heel erg mooi te worden. Vlak bij Lillooet ligt Seton Lake, een meer dat hoort bij een waterkrachtcentrale. We vervolgen de weg die steeds bochtiger en steiler door de bergen loopt. Hans ziet opeens een beer op een bospad lopen, dus we keren snel om en rijden ook dat bospad in. Helaas is de beer nergens meer te zien (maar hij telt natuurlijk wel mee voor de berenstand, vandaag: 1).

De bergweg eindigt bij het plaatsje Pemberton. Dit ligt zo'n 25 km van Whistler, onze eindbestemming van vandaag. Whistler is bekend van de Olympische Spelen van 2010. We hebben ook het idee dat ons hotel in het toenmalige olympische dorp staat. Verder is Whistler vooral gericht op winter- en zomersport (veel winkeltjes met sportartikelen en -kleding).

Het is niet koud vandaag, een graad of 20, maar vanaf een uur of 3 is het wel begonnen met regenen. We zien net op het nieuws dat in deze regio een regendepressie hangt.... Jammer voor ons dus.

Morgen vertrekken we naar Vancouver.

Aantal gereden km: 320

De route van vandaag kun je zien op http://www.a-trip.com/tracks/view/106821