USA en Canada 2012

10/6 East Glacier Park - Waterton (Canada)

Bij het wakker worden vanochtend hebben we gelijk gekeken wat het weerbericht was voor vandaag. 3 graden en sneeuw! Omdat we vanavond toch weer in dit motel slapen hoeven we niet uit te checken, dus we draaien ons nog lekker een keer om.

Als Hans in de ochtend nog een keer langs loopt bij de receptie is de hotelmanager er ook. Ze maakt haar excuses dat het zo gelopen is met de kamer en we krijgen beide nachten compleet vergoed.

Rond een uur of 11 vertrekken we alsnog om het Glacier Park aan de oostkant te bekijken. Het weer valt eigenlijk best mee. Het is wel koud met een graad of 5 en het miezert af en toe wat (we zien alleen sneeuw op de bergen liggen). Dit park bestaat voornamelijk uit veel bergen en een aantal grote meren. Hele mooie natuur dus, maar het nadeel is dat er maar een beperkt aantal wegen is. Het is echt jammer dat die Going to the Sun road nog dicht is, op die weg rij je namelijk langs hoge sneeuwmuren en heb je ook prachtig uitzicht.

We rijden vandaag langs Two Medicine Lake en Saint Mary Lake en komen onderweg nog een paar mooie watervallen tegen. Eind van de middag begint er zelfs een waterig zonnetje door te breken.

Aan deze kant van het park is verder eigenlijk weinig meer te beleven. Hans oppert om vanavond al naar een ander hotel te gaan, dat wat noordelijker ligt. Dat scheelt morgen zeker weer 2 uur rijden. Via internet boeken we een hotelkamer in Waterton National Park (dat is al Canada) en rond 18u vertrekken we daar naar toe.

De grensovergang gaat zeer soepel. De douanier stelt ons de geijkte vragen (wat kom je doen, hoe lang blijf, heb je geen wapens bij je etc) en we kunnen door rijden. Het is meteen na de grens wel weer even wennen want de snelheid staat hier weer in kilometers op de borden ipv miles.

Het Waterton Park ligt als het ware in het verlengde van het Glacier Park en ook dit park bestaat weer uit hoge bergen en mooie meren.

De kamer die we hier in dit hotel hebben is zeer luxe. We hebben zelfs weer een jacuzzi. Ook het weer lijkt mee te zitten, morgen wordt het hier zonnig en rond de 20 graden.

Aantal gereden km: 301