USA en Canada 2012

9/6 Missoula - East Glacier Park. Koud, regen en bootje varen

De komende 2 dagen zijn we in Glacier National Park, maar helaas zijn de weersvoorspellingen niet gunstig. Koud en regen. Het is ruim 2 uur rijden voor we bij de westkant van het park aankomen. We maken eerst een stop bij het kantoor waar we de floatingtocht voor morgen hebben geboekt. Met dit weer en voor zondag 90% kans op regen, zien we het niet zo zitten in een rubberboot de rivier op te gaan. Helaas bevestigen ze daar de weerberichten, en gelukkig kunnen we de trip annuleren.

Als we het park in rijden krijgen we bij de ingang van de ranger te horen dat de Going-to-the-sun-road voor een deel gesloten is en dat we dus niet over die weg van west naar oost kunnen rijden. De weg is gesloten omdat ze nog aan het sneeuwruimen zijn. Dat is dus nog een tegenvaller, want die weg schijnt erg mooi te zijn.

We kunnen wel in West Glacier Park naar het Lake Mc Donald. Een groot meer met prachtige bergen op de achtergrond. Er staat niet veel wind en het water ziet er heel glad uit.

Op dat moment is het wel bewolkt maar droog. Hans wil graag een bootje huren om op het meer te gaan varen. Goed alternatief nu we morgen niet het water op gaan, dus we huren een bootje (met motor). Eenmaal op het water is het wel erg koud, begint het zachtjes te regenen en begint de wind wat op te steken. We varen ongeveer 3 kwartier en maken een rondje over het meer. Al met al leuk om te doen, maar we komen verkleumd weer aan de kant. Tijd voor warme chocolademelk met slagroom!

Weer een beetje opgewarmd en met de kachel aan in de auto, rijden we toch een stukje de weg op die hoger op de berg afgesloten is. Het begint nu ook harder te regenen. We komen langs een aantal hard stromende watervallen. Even snel de auto uit voor een foto en weer terug de warmte auto in. Na ongeveer 20 km is de weg afgezet en keren we weer om. We slapen vanavond aan de oostkant, dus moeten nu buiten het park om naar ons motel rijden.

In East Glacier Park aangekomen, bij de Dancing Bears Inn, zien we een klein motel dat er toch iets anders uitziet dan het plaatje op internet. Het toont wat kneuterig en oubollig. De man achter de balie is de vervanger van de hotelmanager, maar doet erg zijn best. Er blijkt een lamp stuk te zijn op de kamer. De receptionist komt aanzetten met een grote spaarlamp (die hij uit een andere lamp heeft gedraaid), die blijkt niet te passen. Hij gaat verder zoeken en komt aan met een gloeilamp die het wel doet.

Op de kamer staat een gaskachel, die niet reageert op de thermostaat, dus weer die man er bijgehaald. De waakvlam is uit en hij krijgt hem niet aan de praat. We vinden dat een andere kamer wel op zijn plaats is. Dus we verhuizen weer eens naar een andere kamer. Van nr 9 naar nr 10. In deze kamer vinden we een groot stuk brood op de grond (lekker schoongemaakt daar...) en ook hier is een lamp stuk. Dus weer naar de receptie gelopen. Nu blijkt dat de schakelaar van de lamp stuk is, dus een nieuwe lamp heeft geen zin. Nou ja dan doen we het wel met de andere lampen in de kamer.

Het is eigenlijk wel lachwekkend, vooral ook omdat die man zich steeds schuldiger gaat voelen (het blijkt dat hij een uurtje de hotelmanager zou vervangen, maar die is nu al een paar uur weg. Hij kan er ook niets aan doen)

Temperatuur vandaag rond de 8 graden en regenachtig. Maandag gaan we hier weg en de voorspelling vanaf dinsdag is hier 21 graden, half bewolkt. We zitten dus net in een kou- en regenfront. Niets aan te doen.

Aantal gereden km: 376

henk en corrie

hallo zoals we lezen gaat het allemaal niet van een leien dakje . Maar ondanks dat is het verslag wel erg leuk en mooi. We hopen dat de probleempjes nu weg blijven goeie reis verder. Henk en Corrie