USA en Canada 2012

8/6 Cooke City - Missoula

Met het raam open hebben we prima geslapen. We staan om 6 uur op vandaag, want we hopen nog wat wild te kunnen zien. In het park aangekomen zien we op een aantal plekken spotters staan, met flink veel fotoapparatuur en statieven. Helaas pakken de meeste spotters al weer in, een teken dat we eigenlijk al te laat zijn. Misschien hadden we wel om 5 uur op moeten staan, om net na zonsopkomst in het park te kunnen zijn.

Ik heb vandaag wel een bever gezien. Helaas stonden de mensen naast ons luid te praten, waardoor het dier snel onder water ging. Maar ja, als die mensen niet langs de kant hadden gestaan, hadden we de bever helemaal gemist. Even verderop zagen we nog een beer diep in het bos verstopt, erg lastig te zien. Het is dat andere mensen ons er op wezen.

We gaan verder naar een ander deel van het park, Mammoth Hot springs. Hier zijn terrassen gevormd door de mineralen in het hete water. Erg mooi gezicht.

Om een uur of 11 is het tijd om Yellowstone te verlaten, want we hebben nog een paar uur rijden voor de boeg naar Missoula. Dat is een tussenstop op weg naar Glacier National Park. De rest van de dag hebben we dus vooral snelweg gezien.

De temperatuur vandaag is rond de 15 graden, onderweg 2 kleine buitjes gehad.

Aantal gereden km: 587