USA en Canada 2012

4/6 Moab - Vernal

Helaas verlaten we vandaag Moab al weer, het is een leuk, gezellig toeristenstadje en er is in de omgeving echt van alles te doen en te zien. We hebben een reisdag voor de boeg en om niet alleen over de highway te rijden, starten we met de La Sal Mountains looproad. Een 65 km lange bergweg (voor de verandering geasfalteerd) over een vrij groene bergrug. De weg eindigt in The Castle Valley, waar weer veel rode rotsen te zien zijn.

Daarna rijden we nog een paar kilometer over The Onion Creek road, dit is weer een dirtroad die langs de Onion Creek loopt en op zeker 10 plaatsen loopt de weg door de kreek. Het water staat erg laag dus de oversteek met de auto is vrij makkelijk. Ook een erg mooie route.

Op weg naar de highway zien we onderweg weer een adelaar en ook deze zit weer op een telefoonpaal. Verder is de rit vandaag vrij saai, ook al rijden we de laatste 2 uur over een scenic byway door Colorado (weg 139 en daarna weg 64). We maken nog een tussenstop bij het Colorado National Monument. Het klinkt misschien gek, maar we hebben nu al weer zoveel mooie canyons gezien dat we besluiten niet dit hele park door te rijden, dat zou vandaag te veel tijd in beslag gaan nemen.

Rond een uur of 18 komen we aan in Vernal (Utah). Vlakbij Vernal ligt het Dinosaur National Monument, daar gaan we morgenochtend een kijkje nemen. Je kan daar een opgraving van Dinosaurus-botten zien. Vernal zelf is geen interessant stadje. De omgeving is vooral platteland en in het stadje zijn veel autobedrijfjes, tankstations en goedkope motels te vinden. Over goedkope motels gesproken: we slapen vandaag in de Econolodge. Bij het zien van het woord ‘econo' , tijdens het reserveren via internet, hadden de alarmbellen moet gaan rinkelen. Het is een goedkoop uitziend motel, een donkere kamer, meubels die uit elkaar dreigen te vallen, een schuifdeur naar de douche die niet schuift, etc... Het ziet er in ieder geval wel schoon uit, dat scheelt al weer. Nou ja, het is maar voor 1 nachtje!

Temperatuur vandaag tussen de 30 en 35 graden. We genieten er nog maar even van, want we hebben gezien dat het over een paar dagen in Yellowstone 13 graden zal zijn (net als in Nederland...)

Aantal gereden km: 432