USA en Canada 2012

30/5 Bryce Canyon NP

30 mei Bryce Canyon National Park

We verkennen het park vandaag met een wandeling van zo'n 4,5 km. De trail die we wandelen is een combinatie van the Queen's Garden trail en the Navajoloop. We bereiden ons voor op een flinke tocht, waarbij we eerst een heel eind afdalen in de canyon en weten dat we na een paar km dat hele stuk weer omhoog moeten.

Het is een erg mooie wandeling, ook nog niet zo druk met toeristen, dat is wel fijn. Het pas is goed te lopen en omdat het de laatste dagen droog is geweest, ligt er gelukkig ook geen modder (dat was vorg jaar toen we hier waren wel anders).

We komen langs het ene mooie uitzicht na het andere, dus we zullen ook snel wat foto's op de blog zetten. Dat moet je zien en valt niet uit te leggen.

De weg omhoog is inderdaad pittig maar best te doen, gewoon langzaam aan en af en toe een drinkpauze. De waterflesjes gaan hard hier. Aan het eind van de trail komen we na ruim 2 uur uit bij een andere parkeerplaats dan waar we begonnen zijn, dus we gaan met de park shuttlebus terug naar de auto.

Bij de auto aangekomen is het even schrikken, Hans is zijn fotocamera vergeten bij de bushalte ... dus snel in de auto gesprongen en teruggereden naar het eind van de trail. Gelukkig!! Hij lag er nog, de toeristen die nu op de bus staan te wachten begrijpen onze opluchting.

De middag rusten we wat uit op de kamer. In de avond zijn we naar de rodeo geweest, zoiets typisch Amerikaans moet je zien als je hier bent. We waren er een kwartier na aanvang en hoefden niet meer te betalen, dat scheelt weer.

Eerst was er een ‘barrel-race' waarbij ruiters te paard zo snel mogelijk een parcours langs een paar vaten moesten afleggen, daarna was de bullrider. Een aantal cowboys gingen de ring in om minimaal 8 seconden op een stier te blijven zitten. Bij een aantal lukte dit en bij een aantal niet. Je zag wel dat de stieren dit al vaker gedaan hadden, want nadat ze de cowboy hadden afgeworpen liepen ze netjes terug naar de stal.

Tot slot gingen een aantal cowboys met lasso's proberen om jonge stieren te vangen. Ze deden hun best, maar het was niet gelukt, de stieren waren te snel en wendbaar.

Na afloop van de rodeo was de zon nog niet helemaal onder en wilden we nog naar Sunset Point. Dat is een uitkijkpunt in het park waar de rotsen mooi kleuren bij ondergaande zon. Blijkbaar moet je daar toch een uur voor zonsondergang naar toe gaan, want toen we aankwamen scheen de zon niet meer op de rotsen.

We hebben wel weer een aantal herten gezien, nu het aan het schemeren is. Als het straks echt donker is, willen we nog sterren gaan kijken.

Temperatuur vandaag rond de 20 graden, maar door de zon voelt het een stuk warmer

Aantal gereden km: 38

Maureen

Prachtige fotoserie dus een grote opluchting dat het fototoestel er nog lag! Krijgen jullie nog een herkansing bij Sunset Point?