USA en Canada 2012

29/5 Las Vegas - Bryce Canyon National Park

We besluiten vandaag na het uitchecken te gaan ontbijten in het Treasure Island hotel. Echt leuk om al die verschillende hotels van binnen te zien. Hoewel de basis natuurlijk overal hetzelfde is: de hele begane grond vol met gokautomaten en black jacktafels, heeft ieder hotel zijn eigen sfeer. Bij Treasure Islans is de hoofdattractie een piratenschip, waar in de middag en avond shows worden gegeven.

Net als vorig jaar is het er ook dit jaar niet van gekomen om te gaan gokken, hoewel we ons dat wel hadden voorgenomen. Maar dat vinden we ook weer niet zo erg, want we hebben genoeg leuke dingen gedaan (dus een beetje ‘dom' wat knoppen op zo'n gokkast indrukken hebben we niet gemist).

Het is een paar uur rijden naar onze volgende bestemming, Bryce Canyon National Park. De eerste 2 uur is een lang saai stuk over de snelweg. We maken een tussenstop bij Kolob Canyon (dat is een onderdeel van Zion NP). Je kan via een weg van zo'n 4 km een stuk de canyon inrijden. Aan het einde van de weg is een wandelroute van 1,5 km naar een uitkijkpunt op de berg. Er zijn amper andere toeristen, dus het is heerlijk rustig boven op die berg, fantastisch!

Om de rest van de weg de snelweg te vermijden, gaan we over de scenic byway 14 verder. Dit is een mooie bergweg en tijdens deze route zien we zeker zo'n 50 herten. Die loop je mooi mis als je over de snelweg gaat.

Onderweg gaan we ook een andere tijdzone in, we gaan de grens over van Nevada naar Utah en de klok gaat een uur vooruit. Het is daardoor al half 10 als we bij het motel aankomen. Nog even dit verslag tikken (dat kan dan morgen op de blog, want er is alleen wifi in de lobby van het motel) en dan lekker slapen, morgen weer vroeg op om te gaan wandelen in Bryce Canyon.

Temperatuur vandaag in Las Vegas ruim 35 graden en bij aankomst in Bryce ongeveer 12 graden.

Aantal gereden km: 420