USA en Canada 2012

27/5 Death Valley - Las Vegas

Vandaag zijn we weer vroeg wakker, rond half 7. Het belooft een warme dag te worden in Death Valley, dus we gaan ook vroeg op pad. Veel te zien vandaag. We starten bij de Sand Dunes, een grote vlakte met zandduinen. Door de ochtendzon staan er mooie schadu wen op de duinen. De volgende stop is een ghost town Ryolite, een verlaten mijnstadje met een aantal vervallen gebouwen. Heel apart om te zien.

We hebben gelezen over een mooie weg door de Titus canyon. Deze weg is, net als de weg van gisteren, een dirt road maar zeer goed te rijden. We rijden eerst over een bergkam heen met een prachtig uitzicht boven. Daarna komen we terecht in de canyon, waar de bergwanden steeds dichter bij elkaar komen, met mooi uitgesleten patronen in de rotsen. Wat een mooie rit was dat!

De volgende stop is Salt creek, dit is een kreek waar hele kleine visjes in leven: pupfish . Deze visjes lijken op baby-guppies en kunnen overleven in het zoute en warme water van de kreek. De kreek staat nu al bijna droog en je ruikt het zout, maar in de kleine stoompjes die er nog zijn zien we heel veel van die kleine visjes. Leuk om te zien.

Na de lunch in the Furnace creek ranch (waar we 2 jaar terug hebben overnacht) en de giftshop (weer een paar t-shirts erbij) rijden we naar the Artist Drive. Dit is een asfaltweg langs prachtig gekleurde rotsen. De rotsen krijgen hun kleuren door de mineralen die in het gesteente zitten.

Inmiddels is het al 5 uur en hebben we nog een stuk te rijden richting Las Vegas. Dus we zeggen de natuur en de stilte gedag en gaan op weg naar het drukke Las Vegas. Ik zit dit nu te tikken in onze super de luxe kamer (net zo groot als mijn hele huis!!) in het Luxorhotel. Net als de andere hotels is dit een megagroot hotel. De dame bij de lobby wees ons de weg naar de kamer (loop langs de 1e Starbucks en ga bij de 2e Starbucks linksaf...) en dat is dus allemaal begane grond van het hotel!

Enige minpuntje is dat de jacuzzi in de kamer niet werkt. Navraag bij de receptie levert op dat ze al in februari alle jacuzzi's hebben uitgeschakeld (en wij hadden in januari geboekt) en dat noemen ze overmacht, dus geen geld terug. Ter compensatie hoeven we de resortfee van 40 dollar niet te betalen.

Temperatuur in Death Valley vandaag 39 graden en de avond in Vegas is 27 graden.

Aantal gereden km: 386

Simone

Zo, klinkt goed die hotelkamer! Jammer van de jacuzzi.

Ik ben benieuwd naar de foto's van het mooie uitzicht!