USA en Canada 2012

26/5 Lone Pine - Death Valley

Wat een dag! Het plan was om vandaag naar de Race track in Death Valley te gaan. Dat is een afgelegen vlakte, waar grote ronde rotsen liggen, die in de loop der tijd sporen hebben achter gelaten op de grond, waardoor ze lijken te bewegen.

Lone Pine, waar we vannacht hebben geslapen, ligt vlak bij de ingang van Death Valley. We wisten dat rijden naar Race track over de gewone weg zo'n beetje de hele dag in beslag zou nemen, de afstanden in Death Valley zijn enorm. Daarom wilden we een binnendoorweg rijden. In het Visitor Center hebben we gevraagd of die weg open was en daar kregen we te horen dat we de weg konden rijden.

Eenmaal op weg bleek de dirt road op bepaalde stukken behoorlijk lastig, veel losse stenen. We volgden de navigatie en die stuurde ons een bergweg op. De weg werd steeds erger, meer rotsen en smaller. Het begon best eng te worden. We besloten maar te keren, wat op een smalle bergweg een enorme uitdaging is: daar sta je dan met je grote SUV op een smal bergpaadje! Maar het is Hans gelukt!

Om een lang verhaal kort te maken, nadat we van de bergweg af waren, zijn we nog ongeveer een half uur een andere weg ingereden, maar we kregen sterk de indruk dat we niet goed reden, dus nog een keer keren. Tot slot zijn we de weg waar we de ochtend mee begonnen waren in 2 uur tijd weer helemaal teruggereden.

Via de normale weg zijn we verder gereden naar ons volgende hotel, dat midden in Death Valley ligt in Stove Pipe Wells. We hebben veel moois gezien vandaag, maar door al dat verkeerd rijden, hebben we minder gezien dan we bedacht hadden.

Morgen een nieuwe poging op zoek naar mooie uitzichten in een ander deel van Death Valley.

Opvallend is dat het vandaag best fris was, terwijl Death Valley er om bekend staat de warmste plek op aarde te zijn. Maar de zon scheen en dat maakt veel goed. In de bergen zo'n 12 graden en in de vallei een graad of 30.

Aantal gereden km: 274

Simone

En hebben jullie uiteindelijk die stenen met hun vreemde sporen nog gezien? Of was het onbereikbaar met die griezelige wegen? Dat zou zonde zijn. Komt er nog een herkansing (tijdens deze vakantie)?

Apart, die lage temperatuur.