USA en Canada 2012

25/5 Amsterdam- Los Angeles - Lone Pine

Vandaag was het dan eindelijk zo ver, de vakantie begint. We rijden om 7 uur van huis en vliegen 9.50 uur.

De vlucht is 10 minuten vertraagd en verloop verder prima. We hebben plekken bij de exit-row dus kunnen gelukkig de benen strekken. Naast ons zit een Amerikaan die op weg is naar huis, aardige man. Als we boven Amerika aankomen verteld hij wat we beneden kunnen zien, best grappig.

Door de immigratie en douane gaat dit keer vrij snel en ongeveer 3 kwartier na de landing staan we buiten. Bij het ophalen van de huurauto duurt het helaas iets langer. Ze willen ons een extra one-way fee in rekening brengen (omdat we de auto ophalen in LA en terugbrengen in Seattle). Hans had dit in Nederland al helemaal uitgezocht en we hoeven dat bedrag (300 dollar) volgens ons niet te betalen. De manager komt er bij en Hans belt met de maatschappij in Nederland. Dat duurt allemaal wat lang, waarop ze besluiten ons te geloven en we hoeven de extra 300 dollar niet te betalen. Tja.. de aanhouder wint.

Buiten aangekomen wordt er een mooie Chevy Suburban voorgereden, waarop Hans zegt 'heb je geen witte?' Ja hoor die hebben ze ook, dus we krijgen een witte. Op het moment dat we weg willen rijden merken we dat deze auto geen 4x4 is, dat hadden we wel gevraagd. Dus... weer de manager erbij en nu rijden we in een witte Dodge Durango.

Wat later dan gepland gaan we op weg, de eerste stop is een milkshake bij McDonalds.

Voor we verder gaan zoeken we een Wallmart op om water en andere spullen voor onderweg in te slaan. Bij de Wallmart wordt mijn creditcard geweigerd (dat begint weer goed!). (later blijkt dat de bank mijn kaart al na mijn Mc Donalds transactie heeft geblokkeerd. Omdat ik niet eerst een pinbetaling in Amerika heb gedaan, blokkeren ze de rekening uit voorzorg. Na 1 telefoontje naar Nederland is dat met excuses weer opgelost).

Ik wil graag de Walk of fame zien, dus daar rijden we als volgende stopnaar toe. Wat een tegenvaller! Het is eigenlijk een gewone straat met op de stoep een hele rij van die sterren met Hollywood namen. De mensen staan zelfs gewoon op de bus te wachten boven op de sterren.

We overnachten vanavond in Lone Pine, een klein plaatsje in de buurt van Death Valley, we hebben nog een rit van zo'n 4 uur voor de boeg. De rit is lang en saai en het gaat steeds harder waaien.

Allebei supermoe komen we eindelijk om half 11 's avonds aan bij het hotel. We zijn dan al 24 uur in touw!

Het is nu half 9 's ochtends dat ik dit schrijf envandaag gaan we door naar Death Valley.

Temp LA: 18 graden en lichtbewolkt

Aantal gereden km: 357

Simone

Fijn om al zo snel een berichtje van jullie te lezen! En gelukkig dat de vlucht goed ging. Wel jammer dat de walk of fame tegenviel...
Goeie reis!!!